Veletrhy pomaturitního a celoživotního vzdělávání byly vždy místem, kde se mohou školy prezentovat a studenti získat všechny potřebné informace k budoucímu studiu. Jak to ale zrealizovat v době, která přináší omezení a osobní setkávání není možné? Svěřili jsme to chatbotovi. Blíže prozradila Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí v reklamní agentuře Contexto.
Klient: jedna z největších univerzit ČR
Zadání: Sestavit chatbota na míru, který nahradí v online prostředí veletrh Gaudeamus
Cíl: Oslovit nové potenciální studenty a představit jim možnosti studia
Zadání klienta bylo jasné. Potřeboval oslovit nové potenciální studenty pro školní rok 2021/2022. Vlivem pandemie koronaviru nebylo možné zrealizovat veletrh vzdělávání fyzicky, proto se klient rozhodl přenést ho do online prostředí. A tak vznikl náš chatbot Mbot.
Co je Mbot?
Online průvodce univerzitou, který zájemcům představí možnosti studia. Kromě toho je provede kampusem, prozradí, jaké jsou možnosti ubytování, stravování, jak lze trávit volný čas a další důležité informace. Naším cílem v agentuře Contexto bylo zaujmout potenciální studenty a zavést s nimi komunikaci, která bude interaktivní, bude je bavit a bude rozložena do více dní. Díky tomu jsme mohli do Mbota implementovat informace, které obsáhly 94 stránek A4!
Každý den nové téma a interakce
Základní komunikace byla rozdělena do 5 dní, kdy se vždy ve stejný čas Mbot ohlásil (napsal do osobní messenger schránky zprávu) a přišel s novým tématem, které chtěl se zájemcem o studium probrat. Abychom studenty ještě více motivovali a zapojili je aktivně do komunikace, každý den měl pro ně Mbot připravený vědomostní kvíz (týkající se univerzity a města, ve kterém se nachází). Kromě kvízu se mohli zúčastnit i soutěže, vyzkoušet si přijímací testy na jednotlivé fakulty nebo si rovnou podat přihlášku. To vše prostřednictvím chatbota!
Oslovení potencionálních uchazečů
Šestý den se Mbot spojil s potenciálním zájemcem ještě jednou a chtěl znát jeho zpětnou vazbu na informace, které mu během uplynulých 5 dní předal, zda byly dostatečné nebo mu něco scházelo. Mbot byl nasazen na FB profilu univerzity. Zde s ním mohl začít konverzaci jakýkoliv návštěvník profilu. Mimo to byl součástí placené kampaně na sociálních sítích, která byla cílena na potenciální nové studenty.
Co Mbot dokázal?
Práce Mbota probíhala po dobu 10 týdnů. Za toto období se s ním do komunikace pustilo cca 2 000 zájemců. Získal kontakty, se kterými může univerzita dále pracovat, třeba v rámci newsletteru. Oslovil nové potenciální studenty a podpořil obecné povědomí o univerzitě. Podrobně zájemcům představil možnosti, jaké univerzita nabízí, a proč je tou nejlepší volbou. Získal od zájemců o studium zpětnou vazbu na informace, které univerzita poskytuje.
Proč může být chatbot vhodný i pro vás?
Nemusíte být zrovna vzdělávací instituce, přesto by vás využití chatbotů mělo zajímat. Doba se mění a vlivem situace se u nás (i ve světě) vše přesouvá více do online prostředí. Pokud tedy potřebujete oslovit nové potenciální zákazníky, představit jim vaši nabídku, získat kontakty nebo jen podpořit brand, chatbot je ideální parťák, který vám s tím pomůže.
Efektivní chatbot musí být přesně na míru klienta
Jeho nastavení, tonalita, možnosti, rozsah a obsah je zcela na vás a na vašich potřebách. Každý chatbot je stavěn na míru a je jedinečný. V tom je jeho síla. A hlavně, dnes už to není otázka statisíců, ale vejdete se i do menšího budgetu. Ve finále vás tedy toto řešení vyjde levněji než si pronajímat stánek, platit jeho obsluhu, tisknout reklamní materiály, vysílat obchodní zástupce po celé zemi nebo platit zaměstnance na zákaznické lince.
Chatbot je jednorázová investice, která vám bude sloužit, dokud vás Facebook nerozdělí a dokáže vám zajistit skvělý výkon a výsledky. A navíc pro vás pracuje 24 hodin denně, nepotřebuje dovolenou, volno kvůli dětem nebo lékaři, je stále milý, v dobré náladě a nikdy vám nebude odmlouvat. Pokud tedy přemýšlíte nad tím, jak více podpořit vaši značku a optimalizovat náklady, spojené s opakujícími se administrativními úkony, zapojte umělou inteligenci! Nebudete litovat.
Případovou studii projektu zpracovala Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí v reklamní agentuře Contexto.