Je nad slunce jasné, že současná situace spojená s pandemií Corona viru povede k recesi. A je také jasné, že se všichni budeme snažit minimalizovat náklady. Jak v rámci této situace přistoupit k marketingu a reklamě obecně? Zaříznout ji? Ano, nebo ne?
To, co pozoruji kolem sebe na trhu v uplynulých letech, je fakt, že marketing ztratil ve vnímání řady top manažerů svůj původní smysl, tedy být hlavním motorem růstu a prodeje. Místo toho je často vnímán jako něco, „co se prostě dělá“, u čeho přesně nevíme, zda je efektivní, ale máme na něj rozpočet, tak proč ne, ale je to náklad navíc. A tak přirozeně v okamžiku krize hrozí, že investice do marketingu budou škrtnuty mezi prvními. Je to však správné řešení? Já si troufám říci, že není. Věřím tomu, že správná cesta je jiná. Využít situace, vrátit marketingu společně s reklamou jejich původní poslání, minimalizovat s jejich pomocí současné ztráty a najít cestu k co nejrychlejšímu opětovnému růstu.
Uvádím několik základních bodů, jak na to:
8. A hlavně na nic nečekejte a nebojte se dělat změny. Budoucí trh již nikdy nebude stejný jako byl před Corona opatřeními. Přežije pouze ten, kdo se dokáže co nejrychleji přizpůsobit.
Shrnutí a doporučení:
Doporučuji tedy rozhodně marketing neškrtat, ale řídit se výše uvedenými doporučeními. Správně uchopený marketing a reklama by měly být vaším hlavním nástrojem pro přežití a nastartování dalšího růstu!!!
Konec roku bude u kupujících ve znamení opatrnosti a vyčkávání na slevy - Na otázky, spojené s tímto tématem, odpovídal…
Black Friday a falešné slevy jsou tématem, které se v médiích řeší každý rok. Na co si dát pozor, jaké…
Tomáš Belko začíná spolupracovat s reklamní agenturou Contexto! Jsme rádi, že můžeme oznámit navázání užší spolupráce s Tomášem Belkem, který v naší…
„Pomozte nám dětem ukázat, že tvořit a skládat něco rukama je zábava.“ To je hlavní sdělení marketingové kampaně, za kterou…
Debata kolem AI musela do nějaké míry potkat každého, kdo se alespoň částečně pohybuje v kontextu digitálního byznysu. Ať už…
Z pozice majitelů byznysů je ale spíše než zevrubná znalost důležitý přehled. Pojďme se podívat na minimum důležité pro to,…