Rozhovory

Rodiče se mají sami vzdělávat, aby věděli, co jejich dětem na internetu hrozí, říká manažerka sociálních sítí Magdalena Šašková

V České republice využívá sociální sítě na 56 % lidí ve věkové kategorii 16 plus. To ji řadí na střední příčku. Průměrná doba strávená na těchto sítích je 2,5 hodiny. Hledaný obsah se věkem mění, ale u bezpečnosti na věku nezáleží. „I jako rodič bych se měl sebevzdělávat v tom, co mé dítě může na internetu ohrozit,” říká manažerka sociálních sítí Magdalena Šašková, která byla hostem na Rádiu ZET.

Sdílet svůj život a své soukromí je u mladých lidí téměř samozřejmostí. Je ale potřeba být opatrný. „Člověk by si měl uvědomit, že ta sociální síť nebo ten profil je váš osobní prostor, do kterého pouštíte různé osoby. Měli by to být lidé, které známe,” říká Magdalena Šašková. Důležité je i zabezpečení soukromí. Nastavení silného hesla, dvoufázové ověření při přihlašování a omezení sledování vašeho profilu.

V posledních letech se hodně skloňuje bezpečnost dětí na internetu. ,,Je to pochopitelné. Internet je součástí našeho života, vyhledáváme na něm spoustu informací, které konzumujeme,” říká Šašková. Děti na rozdíl od dospělých nejsou schopny si nějakým způsobem roztřídit informace, které mohou být škodlivé, zavádějící, nebo je ohrožovat. „Za mě není řešení sociální sítě dětem zakazovat, ale spíše s dětmi opravdu mluvit a učit je bezpečnosti. Vysvětlit jim, co se zde může odehrát a jaké je riziko.”

Celý rozhovor Petry Květové Pšeničné si poslechněte ZDE.

 

Autorka: Sára Stankovská (Radio ZET)

Nejnovější příspěvky

Tomáš Vacek pro radio Prostor: Češi stále více odkládají nakupování dárků

Konec roku bude u kupujících ve znamení opatrnosti a vyčkávání na slevy - Na otázky, spojené s tímto tématem, odpovídal…

17. prosince 2024

Tomáš Vacek ve Snídani s Novou: falešné slevy v hypermarketech si ověříte lehce

Black Friday a falešné slevy jsou tématem, které se v médiích řeší každý rok. Na co si dát pozor, jaké…

12. prosince 2024

Tomáš Belko nově spolupracuje s agenturou Contexto

Tomáš Belko začíná spolupracovat s reklamní agenturou Contexto! Jsme rádi, že můžeme oznámit navázání užší spolupráce s Tomášem Belkem, který v naší…

19. září 2024

Agentura Contexto převzala komunikaci Merkur Toys

„Pomozte nám dětem ukázat, že tvořit a skládat něco rukama je zábava.“ To je hlavní sdělení marketingové kampaně, za kterou…

19. srpna 2024

AI v marketingu – co to znamená pro specialisty, co pro agentury a co pro vás

Debata kolem AI musela do nějaké míry potkat každého, kdo se alespoň částečně pohybuje v kontextu digitálního byznysu. Ať už…

25. června 2024

Jak podchytit SEO pro svůj byznys a nezbláznit se z toho.

Z pozice majitelů byznysů je ale spíše než zevrubná znalost důležitý přehled. Pojďme se podívat na minimum důležité pro to,…

11. října 2023